مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 12:452023-01-02فرهنگي

مراسم دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان برگزار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: دومین سالروز کشف چاقو با قدمت 2400 سال در معدن نمک چهرآباد به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی استان زنجان روز 17 دی ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی پارک بانوان برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، سیدسعید صفوی اظهار کرد: قدمت هنر چاقوسازی زنجان به هیجده قرن پیش برمی گردد و صنعت گران زنجانی در این هنر تا به امروز فعالیت می کنند و دومین مراسم بزرگداشت چاقوی زنجان به مناسبت کشف اولین چاقوی مرد نمکی در معدن چهرآباد زنجان برگزار می شود.

وی افزود: دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان با همکاری انجمن دوست داران تاریخ و فرهنگ زنجان، شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی، خوشه چاقو، تعاونی چاقوسازان، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و صنعت گران چاقوساز در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی، پارک بانوان برگزار خواهد شد.

صفوی بیان کرد: زنجان مهد چاقوی ایران است و باید برای بقای هنر چاقوسازی این روز را به عنوان روز ملی ثبت کنیم تا برای همیشه ماندگار شود.

این مراسم همزمان با سالروز کشف چاقو با قدمت 2400 سال در معدن نمک چهرآباد زنجان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان برگزار می شود

مراسم دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان برگزار می شود