مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 12:052023-01-02سياسي

بازدید رایگان از موزه ها در سالروز شهادت شهید سلیمانی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: به مناسبت سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید از موزه های استان ایلام رایگان اعلام شد .

- فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: به مناسبت سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز سه شنبه مورخ 13 دی ماه  1401 بازدید رایگان موزه های استان ایلام ( موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام، کاخ موزه فلاحتی و موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر ) برای عموم مردم امکان پذیر است.

نخستین موزه باستان شناسی استان ایلام که به عنوان تنها موزه تخصصی باستان شناسی غرب کشور نیز شناخته شده است سال 84 در شهرستان دره شهر افتتاح شد.

مجموعه ای از اشیایی بسیار نفیس در موزه باستان شناسی دره شهر وجود دارد که برخی از این اشیا مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

موزه تاریخ کشاورزی واقع در کاخ فلاحتی شهر ایلام نیز دارای چهار فضای نمایشی است که در فضای اول آن ابزارهای سنگی تپه علی کش مربوط به هشت هزار سال قبل از میلاد شامل تیغه، ریزتیغه و خراشنده از جنس چخماق، ابسیدین، کوبه و سنگ معمولی به نمایش گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رایگان از موزه ها در سالروز شهادت شهید سلیمانی

بازدید رایگان از موزه ها در سالروز شهادت شهید سلیمانی