مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:452023-01-02اقتصادي

ایجاد تنوع گونه ای راهگشای صادرات آبزیان خوزستان است


مدیر اداره شیلات شهرستان کارون، تنوع گونه ای را راهکاری برای توسعه صادرات موفق آبزیان خوزستان پیشنهاد کرد و گفت: بازارهای هدف ظرفیت واردات محدودی دارند.

- امیر اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت پرورش ماهیان گرمابی افزود: در اکثر شهرهای استان خوزستان به ویژه شوشتر، دزفول، کارون، خرمشهر، آبادان و شوش ظرفیت تولید ماهیان گرمابی، میگو و ماهیان دریایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان در سال 1400، سطح زیر کشت مفید آبزیان 16 هزار هکتار بوده است و پیش بینی می شود با توجه به وقوع پدیده خشکسالی، امسال میزان تولیدات آبزی پروری حدود 87 هزار تن باشد که بیش از 16 هزار نفر در این حوزه فعالیت می کنند.

اسدی، عمده ماهیان گرمابی در استخرهای پرورشی خوزستان را کپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور، ماهیان بومی بنی و شیربت برشمرد و ادامه داد: دو گونه کپور ماهیان هندی نیز تولید می شوند و هنوز به چرخه پرورش در استان افزوده نشده اند.

مدیر اداره شیلات شهرستان کارون با اشاره به وضعیت صادرات آبزیان بیان کرد: اغلب صادرات آبزیان خوزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، ترکیه، روسیه، کویت و چین است که در همین راستا قوانین و چارچوبی تعریف شده است و به دلیل مشکلاتی که تولید کنندگان طی سال های گذشته از طریق مرز کردستان با آنها مواجه بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد تنوع گونه ای راهگشای صادرات آبزیان خوزستان است

ایجاد تنوع گونه ای راهگشای صادرات آبزیان خوزستان است