مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:402023-01-02سياسي

بازدید از موزه های خراسان شمالی رایگان شد


بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی خراسان شمالی طی فردا 13 دی ماه 1401 رایگان خواهد بود.

- ایسنا/خراسان شمالی مسئول موزه های خراسان شمالی گفت: بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی خراسان شمالی طی فردا 13 دی ماه 1401 رایگان خواهد بود.

قاسم طالب زاده ثانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی، بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در تاریخ 13 دی ماه 1401 برای عموم مردم رایگان شد.

وی با بیان اینکه 5 موزه در خراسان شمالی فعال است، ادامه داد: این موزه ها شامل موزه قلعه جلال الدین در شهر گرمه، موزه گرمابه و تاریخ فاروج، موزه گرمابه و تاریخ جاجرم، موزه شهر شیروان و همچنین موزه باستان شناسی و مردم شناسی در عمارت مفخم و موزه اسناد و نسخ خطی در آیینه خانه مفخم بجنورد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم اکنون بیش از 6 هزار و 500 شی فرهنگی و تاریخی در موزه های استان نگهداری می شود که این اشیاء، مستند نگاری نیز شده اند.

بر اساس شواهد و مستندات تاریخی حاصل از بررسی های باستان شناسی، پیشینه تاریخی این استان حداقل به دوران نوسنگی و حدود 5 تا 8 هزار سال قبل از میلاد می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید از موزه های خراسان شمالی رایگان شد

بازدید از موزه های خراسان شمالی رایگان شد