مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 17:352023-01-01اقتصادي

سقف ضمانت دانش بنیان ها 7 میلیارد تومان می شود


با امضای تفاهم نامه میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی، سقف ضمانت تسهیلات تعاونی های دانش بنیان تا 10 میلیارد تومان و برای شرکت های غیرتعاونی دانش بنیان تا هفت میلیارد تومان افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکتهای دانش بنیان، موسسات کوچک و متوسطی هستند که با هدف تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و توسعه و بومی سازی فناوری تشکیل می شوند و ریسک سرمایه گذاری در آنها بسیار پایین است.

شرکت های دانش بنیان، موتور محرکه و عامل محوری پیشرفت اقتصادهای دانش بنیان به شمار می روند که در پایداری اقتصاد نقش موثری دارند.

در بندهای مختلف سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه بر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی در جهت حرکت صحیح اقتصاد تاکید شده است.

بر همین اساس در چند سال گذشته وزارت تعاون، به سمت تشکیل تعاونی های دانش بنیان و ایجاد مراکز نوآوری در بخش تعاون حرکت کرده تا علاوه بر ترسیم الگوهای دانش محور در بخش تعاون، زمینه شکل گیری تیم های دانش بنیان را در قالب تعاونی ها فراهم کند.

صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز در راستای حمایت از فعالیتهای دانش بنیان، تخصیص بخشی از منابع و تسهیلات خود را به شرکتهای دانش بنیان در دستور کار قرار داده و به موجب اساسنامه می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقف ضمانت دانش بنیان ها 7 میلیارد تومان می شود

سقف ضمانت دانش بنیان ها 7 میلیارد تومان می شود