مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 11:152023-01-01اقتصادي

نقش پرنگ بیمه رازی در بیمه های انرژی/ رشد 198 درصدی بیمه های انرژی


بیمه رازی که به عنوان یکی از بازیگران اصلی کنسرسیوم انرژی صنعت بیمه شناخته می شود در 9 ماهه نخست سال جاری رشد 198 درصدی ارزش بیمه نامه های انرژی را نسبت به مدت مشابه سال 1400 به ثبت رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت در زنجیره تولید و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می آید و نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد.

ایجاد صنعت پتروشیمی در ایران قدمتی 50 ساله دارد و به دهه 1330 خورشیدی باز می گردد.

صنعت شیمیایی از جمله صنایع مطرح در چند دهه گذشته به شمار می آید که توجه خاص کشورها به این صنعت موجب رونق و فراگیری آن در جهان شده است و در حال حاضر این صنعت پس از صنایع غذایی و خودروسازی سومین صنعت بزرگ جهان محسوب می شود.

ایران نیز به عنوان چهارمین تولیدکننده نفت جهان و با دارا بودن دومین ذخایر بزرگ گاز دنیا، 80 درصد درآمدهای صادراتی خود را از نفت و گاز تامین می کند و امیدوار است تا پایان دهه جاری 14 درصد از بازار جهانی پتروشیمی را در دست بگیرد و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی خود را به 23 میلیون تن در سال افزایش دهد.

صنایع پتروشیمی در واقع بخشی از صنایع شیمیایی است که فرآورده های شیمیایی را از مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پرنگ بیمه رازی در بیمه های انرژی/ رشد 198 درصدی بیمه های انرژی

نقش پرنگ بیمه رازی در بیمه های انرژی/ رشد 198 درصدی بیمه های انرژی