مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:002023-01-01اقتصادي

سیل و خشکسالی میزبان همیشگی هرمزگان است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در بحث تثبیت ماسه های روان کارهای خوبی انجام شده است و احیای اراضی صورت گرفته است.

مدیریت آب های سطحی در عرصه بسیار مهم بوده و نقش اثرگذاری در کشاورزی اراضی پایین دست دارد.

- سید محمد نور موسوی در گفت و گو با ایسنا، افزود: باتوجه به حساسیت و شکننده بودن اقلیم هرمزگان کارهای آبخیزداری خوبی جهت محافظت از آب و خاک و توسعه پوشش گیاهی صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث حفاظت از انفال اسناد کاداستر 99 درصد استان صادر شده است و همواره در حفظ و صیانت از انفال کوشا هستیم، هنچنین در رفع تداخلات بسیار پیشرو بوده بطوریکه موجب شده حجم پرونده های ورودی به شعبه ویژه کاهش یابد.

موسوی بیان کرد: در حوزه تخصیص بیش از 5هزار هکتار در سالجاری تخصیص داده شده است و بیش از 800 هزار هکتار جنگل خلیج عمانی در استان داریم اعم از مانگروها جگین گابریک با گونه های بومی غالب اکاسیاها و کهور ایرانی و 200 هزار هکتار جنگل ایران تورانی داریم با 51000 هکتار مساحت و جنگل های دست کاشت در سراسر استان داریم که جلوی ورود ریزگردها را گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: در راستای نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان هم 500 هزار اصله نهال حرا امسال تولید و کشت می شود، همچنین بیش از 500 هزار اصله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل و خشکسالی میزبان همیشگی هرمزگان است

سیل و خشکسالی میزبان همیشگی هرمزگان است