مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 08:302023-01-01فرهنگي

کردی یکی از شاخه های زبان های ایرانی است


رییس بنیاد سعدی در دیدار با استادان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلیمانیه عراق گفت: زبان کردی یکی از شاخه های زبان های ایرانی است و همین پیوندهای دیرین دو ملت را می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، استادان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلیمانیه؛ ضمن دیدار با غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی از بخش های مختلف فرهنگستان زبان و ادب فارسی بازدید کردند.

حداد عادل در این دیدار ضمن خیرمقدم به استادان زبان فارسی دانشگاه سلیمانیه گفت: از حضور استادان زبان و ادب فارسی دانشگاه های سلیمانیه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی استقبال می کنیم و امیدواریم دایره روابط ما گسترده تر شود.

کشور 41 میلیونی عراق یکی از نعمت ها و برکاتی است که در همسایگی ما قرار دارد و مردم ایران علاقه خاصی به عتبات متبرّک در عراق دارند و جای بسی خوشحالی است که راه های همکاری گشوده شده است.

رییس بنیاد سعدی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: باآن که هر دو ملت ایران و عراق تمایلی به جنگیدن با هم نداشتند، رژیم بعث عراق جنگی طولانی را بر هر دو ملت تحمیل کرد.

بسیاری از خانواده های ایرانی در دفاع مقدس شهید دادند و در روزهای گذشته نیز کاروانی از پیکرهای به جامانده از چهارصد شهید گمنام در ایران تشییع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردی یکی از شاخه های زبان های ایرانی است

کردی یکی از شاخه های زبان های ایرانی است