مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 17:152022-12-31اقتصادي

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ساوه


سرپرست معاونت بهداشت و مرکز بهداشت شهرستان ساوه از آغاز اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ساوه از صبح شنبه دهم دی ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، مجتبی ذکایی ظهر امروز در حاشیه آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ساوه گفت: جمعیت غیر ایرانی ساکن در ساوه که در سامانه سیب ثبت شد است بالغ بر 24 هزار نفر هستند که با آغاز این طرح تلاش می کنیم بخشی از جمعیت مد نظر را در برابر بیماری ها واکسینه کنیم.

وی افزود:  این پوشش ایمن سازی برای گروه سنی 9 ماه تا 15 سال با جمعیتی حدود 17 هزار و 440 نفر علیه بیماری های فلج اطفال، سرخک و کووید19 همراه با تجویز مگادز ویتامین A انجام می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  سوء تغذیه خصوصا کمبود ویتامین A باعث تشدید علائم بیماری سرخک و افزایش خطر عوارض جدی و حتی مرگ مبتلایان به سرخک می شود، اضافه کرد: در این طرح در برخی مناطق کشور مثل ساوه نسبت به تجویز ویتامین A به شکل مکمل نیز به صورت همزمان با واکسیناسیون اقدام خواهد شد.

ذکایی گفت: 27 دانشگاه علوم پزشکی کشور از دهم تا پایان دی ماه بصورت پایلوت مرحله اول این طرح را انجام می دهند و سپس طی یک دوره 3 ماهه از ابتدای بهمن 1401 غربالگری بیماری سل نیز به این برنامه اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ساوه

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ساوه