مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 16:152022-12-31اقتصادي

18پل بزرگ برای جاده پاتاوه-دهدشت طراحی و ساخته شده است


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 پل بزرگ با دهانه بالای 16 متری در جاده پاتاوه-دهدشت طراحی و ساخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی احمدزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح بزرگ ملی جاده پاتاوه - دهدشت به طول 136 کیلومتر، از مهمترین طرح های عمرانی استان است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 74 آغاز شد و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد، گفت: پیشرفت کاری جاده پاتاوه به دهدشت، اکنون 95 درصد است و این طرح در دو نقطه بحرانی تونل ریزشی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.

استاندار افزود: این پروژه تا پایان سال 1401 به بهره برداری می رسد و این جاده در محدوده شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان های جنوب کشور همچون خوزستان را با استان های مرکزی ایران برقرار می کند و جاده اتصالی شمال به جنوب کشور است.

احمد زاده تصریح کرد: با اجرای این پروژه و بهره براری از آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه، بخشی از شهرستان لنده، بخش کبگیان در شهرستان دنا و شهرستان مارگون از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می شود.

وی افزود: 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای این طرح مصوب شده که تاکنون 150 میلیارد تومان از این میزان اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18پل بزرگ برای جاده پاتاوه-دهدشت طراحی و ساخته شده است

18پل بزرگ برای جاده پاتاوه-دهدشت طراحی و ساخته شده است