مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 15:252022-12-31اقتصادي

افزایش 5 میلیون متر مکعبی تولید روزانه گاز زاگرس جنوبی


مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از افزایش بیش از 5 میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز در این منطقه با توجه به بالارفتن مصرف زمستانی خبر داد.

- مهدی حیدری شنبه دهم دی در حاشیه بازدید از منطقه آغار و دالان با اشاره به تاکیدات مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در تولید حداکثری گاز و با ارائه راهکارهای فنی و عملیاتی به مسئولین منطقه، گفت: ظرفیت تولید گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس در ناحیه آغار 24 میلیون متر مکعب در روز است که به دلیل نبود امکان دریافت گاز از سوی شرکت ملی گاز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، میزان تولید واقعی در سقف 20 میلیون متر مکعب در روز متوقف شده بود.

حیدری، افزود: با توجه به نیاز ضروری کشور به تامین سوخت زمستانی با اطمینان از وجود ظرفیت خالی، پیگیری های لازم را برای تولید حداکثری در صدر وزارت نفت انجام دادیم و با همراهی شرکت ملی گاز و انجام برخی اصلاحات، پالایشگاه گاز بید بلند 2 آمادگی دریافت این میزان گاز را پیدا کرد.

وی، با اشاره به اینکه گاز تولیدی منطقه عملیاتی آغار و دالان با جمع آوری در پالایشگاه گازی فراشبند و پس از عملیات فرآورش و نم زدایی به مبادی مصرف ارسال می شود، گفت: بخش دیگری از دلایل این افزایش تولید، افزایش ظرفیت فرآورشی پالایشگاه گاز فراشبند از 39.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 میلیون متر مکعبی تولید روزانه گاز زاگرس جنوبی

افزایش 5 میلیون متر مکعبی تولید روزانه گاز زاگرس جنوبی