مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:352022-12-31دانش

وجوه اشتراک و افتراق فقیهان و عارفان در نظرگاه اجتماع


نشست «نگرش جامعه اسلامی به آموزه های فقهی، فلسفی و عرفانی» با سخنرانی محمد جعفری هرندی استاد دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد.

- نشست نگرش جامعه اسلامی به آموزه های فقهی، فلسفی و عرفانی با سخنرانی محمد جعفری هرندی استاد دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد جعفری هرندی استاد دانشگاه آزاد اسلامی در نشست نگرش جامعه اسلامی به آموزه های فقهی، فلسفی و عرفانی سخنرانی کرد که که گزیده آن را در ادامه می خوانید: فقها و عرفا نمایندگان دو نوع تفکر دینی اند که در پاره ای از آموزه ها خودهمپوشانی و اشتراک دارند و در بعضی موارد متفاوت می اندیشند و مختلف عمل می کنند و گاه این تفاوت اندیشه و عمل به رویارویی و احیانا درگیری که خالی از جنگ و ستیز و خونریزی هم نیست، منجر می شود.

صرف نظر از این که گروندگان به هر دینی در حوزه درون دینی خواه ناخواه نگرش ها و برداشت های متفاوتی از مبانی اصلی دارند و همین امر باعث درگیری هایی شده است، چون در مسائل سیاسی و اجتماعی ایران فقیهان و عارفان آثار شگرفی ایجاد کردند، لازم است نگاهی هر چند به صورت اجمالی به تفاوت ها و اشتراکات آنها تا جایی که مربوط به امور جامعه و سیاست است داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجوه اشتراک و افتراق فقیهان و عارفان در نظرگاه اجتماع

وجوه اشتراک و افتراق فقیهان و عارفان در نظرگاه اجتماع