مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:252022-12-31اجتماعي

کشف تازه در زنجان


کاوش های باستان شناسان در زرین تپه چهرآباد زنجان به کشف آثاری از دوره ساسانی، از جمله بقایای یک فضای احتمالا کارگاهی منجر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این مکشوفات در ادامه پژوهش های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد و در راستای مطالعات چشم انداز باستان شناختی منطقه پیرامون معدن نمک و گمانه زنی زرین تپه روستای چهرآباد، مطابق با مجوز پژوهشگاه، به دست آمد.

ابوالفضل عالی ـ سرپرست هیأت باستان شناسی معدن نمک چهرآباد نیز درباره کاوش های این منطقه، گفت: زرین تپه با بلندی حدود 12 متر در انتهای شمالی روستای چهرآباد، مشرف بر رودخانه و روستای چهرآباد قرار دارد و پراکنش قطعات سفالی و دیگر یافته ها نشان می دهد که این تپه مربوط به دوره ساسانی است.

او یادآور شد: این تپه نخستین بار در برنامه بررسی و شناسایی محدوده پیرامون معدن نمک در سال 1384 و پیش از شروع فصل دوم کاوش نجات بخشی، شناسایی شد.

همچنین در سال 1400 در برنامه بررسی و مطالعه محوطه های تاریخی ناحیه جنوبی معدن نمک، زرین تپه به عنوان یک محوطه مهم دوره ساسانی توسط حامد ذیفر مورد مطالعه هدفمند قرار گرفت.

سرپرست هیأت باستان شناسی معدن نمک چهرآباد افزود: از آنجایی که مطالعه جامع معدن نمک و پی بردن به ویژگی های اجتماعی و اقتصادی معدنکاران چهرآباد در دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تازه در زنجان

کشف تازه در زنجان