مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 13:052022-12-31فناوري

پرتاب ماهواره های نسل دوم استارلینک آغاز شد


در حال حاضر بیش از 3300 ماهواره استارلینک در مدار پایین زمین وجود دارد که اینترنت پرسرعت را به افراد روی زمین ارسال می کند.

- اسپیس اکس نخستین گروه از نسل دوم ماهواره های استارلینک خود را پرتاب کرد که سرعت و ظرفیت شبکه اینترنت فضایی ایلان ماسک را افزایش می دهد.

 54 ماهواره جن 2 استارلینک سوار بر موشک فالکون 9 از مجموعه پرتاب فضایی 40 واقع در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا، ساعت 4:34 صبح به وقت محلی (9:34 صبح به وقت گرینویچ) به فضا پرتاب شدند.

اسپیس اکس در بیانیه ای گفت: این پرتاب، آغازگر نخستین شبکه ارتقا یافته استارلینک است.

ما اینک طبق مجوز جدیدمان می توانیم ماهواره ها را در مدارهای جدید مستقر کنیم که حتی ظرفیت بیشتری را به شبکه اضافه خواهد کرد.

این درنهایت ما را قادر می سازد تا مشتریان بیشتری اضافه کنیم و خدمات سریع تری ارائه دهیم - به ویژه در مناطقی که تعداد مشترکان در آن در حال حاضر بیش از حد زیاد است.

  استارلینک بیش از یک میلیون مشترک فعال در سراسر جهان دارد، ازجمله بیش از 150 هزار کاربر در اوکراین که نیروهای روسی زیرساخت های مخابراتی معمول آن را هدف قرار داده اند.

همچنین فعالان در ایران با وجود غیرقانونی بودن در اختیار داشتن دیش های ماهواره ای در این کشور، نزدیک به 100 گیرنده استارلینک را قاچاق کرده اند تا حلقه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب ماهواره های نسل دوم استارلینک آغاز شد

پرتاب ماهواره های نسل دوم استارلینک آغاز شد