مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 12:052022-12-31اقتصادي

تعیین تکلیف همه واحدهای خالی برای اخذ مالیات


سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: تمام واحدهای خالی تعیین تکلیف شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی و ارزیابی اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی ضمن تبیین کاربردهای سامانه املاک و اسکان و مراحل اجرایی قانون در این زمینه گفت: یکی از خروجی های کوچک سامانه املاک و اسکان اجرایی شدن مالیات بر خانه های خالی است.

از این سامانه می توان برای ساماندهی بازار مسکن، سرشماری الکترونیک و همچنین در حوزه ی سیاست گذاری استفاده کرد چراکه چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ زیرساختی این امکان فراهم است.

نوروزی تصریح کرد: مراحلی که برای اجرای این قانون در نظر گرفتیم و در حال انجام هستند عبارتند از: مرحله اول: تکمیل اطلاعات در سه موضوع وجود داشتن یا نداشتن ملک فرد ساکن در ملک و مشخص شدن مالک به وسیله ی اطلاعات حاکمیتی موجود در دستگاه های مختلف موضوع دوم: ایجاد امنیت برای سرورها و سامانه املاک و موضوع سوم: ضمانت های اجرایی.

این مقام مسئول ادامه داد: سه ضمانت اجرایی برای وارد شدن اطلاعات در سامانه توسط مردم در نظر گرفته شده است، اولاً ارائه بعضی از خدمات دولتی منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثانیاً محاسبه تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین تکلیف همه واحدهای خالی برای اخذ مالیات

تعیین تکلیف همه واحدهای خالی برای اخذ مالیات