مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 10:502022-12-31اقتصادي

وجود 70 هکتار باغ درختچه زینتی بید قرمز در محلات


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مرکزی گفت: سطح باغات درختچه زینتی بید قرمز در محلات حدود 70 هکتار است و پیش بینی شده بیش از 800 هزار شاخه به کشورهای هدف صادرات شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر زارعی اظهار کرد: با شروع برداشت درختچه بید قرمز اولین محموله صادراتی سفارشی این محصول برای کشورهای ژاپن و چین ارسال شد.

وی افزود: سطح باغات بید قرمز محلات در روستای بزیجان و حوالی این روستا است و درختچه های بید قرمز برداشت شده در پایانه صادراتی فرآوری و بسته بندی می شود و ارزش صادراتی بید قرمز بیش از هفت میلیون دلار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه در مجموع سال قبل 17 میلیون دلار انواع گل و گیاهان زینتی از این خطه به خارج از کشور صادر شد، اضافه کرد: 150 میلیون بوته گیاهان فصلی و نشا، 270 میلیون شاخه گل شاخه بریده، 52 میلیون گلدان گل گلدانی و 88 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی سالانه در استان مرکزی تولید می شود.

زارعی عنوان کرد: این استان در زمینه تولید گل های فصلی و نشا مقام اول، گل شاخه بریده مقام دوم، گل گلدانی و درخت و درختچه های زینتی مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: بالا بودن مخارج تولید به دلیل کوچک بودن واحدهای تولیدی استان مرکزی، نوسانات ارزی و وجود مشکلات بانکی از جمله مهمتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 70 هکتار باغ درختچه زینتی بید قرمز در محلات

وجود 70 هکتار باغ درختچه زینتی بید قرمز در محلات