مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 07:152022-12-31اقتصادي

برداشت عسل از بیش از هزار کندو در ایرانشهر


این روزها در حالی که درختان در مناطق دیگر کشور در خواب زمستانه به سر می برند گز های کوهی در دامنه رودخانه دامن ایرانشهر با گل های رنگارنگ خود منبع خوبی برای تغذیه زنبورهای عسل شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان بخشدار دامن گفت: این روزها در حالی که درختان در مناطق دیگر کشور در خواب زمستانه به سر می برند گز های کوهی در دامنه رودخانه دامن ایرانشهر با گل های رنگارنگ خود منبع خوبی برای تغذیه زنبورهای عسل شده است.

تیمور کریمزایی افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی بسیار مناسب بخش دامن، پوشش انبوه درختان گز کوهی درصدها هکتار تا شعاع 30کیلومتر و همچنین گل و گیاهان معطر در بستر رودخانه بزرگ دامن که ماده اصلی عسل و عامل تغذیه زنبورهای عسل است فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش با بهره گیری از ظرفیت اشتغال بخش روستایی و صندوق بنیاد برکت است.

کریمزایی در ادامه بیان کرد:عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل های مرغوب به شمار می رود وی گفت: درمان مشکلات تنفسی، تسکین سرفه، گلودرد و افزایش ایمنی بدن، ضدعفونی کردن عفونت ها و زخم های پوستی و مدیریت کاهش وزن تنها بخشی از خواص درمانی عسل است.

بخشدار دامن با بیان اینکه بالغ بر هزار کندوی عسل در مجتمع پرورش کندوی عسل این منطقه وجود دارد، گفت: این ظرفیت زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت عسل از بیش از هزار کندو در ایرانشهر

برداشت عسل از بیش از هزار کندو در ایرانشهر