مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 06:402022-12-31دانش

شاید این بهترین فرصت برای یافتن حیات بیگانه باشد


گروهی از دانشمندان باور دارند که فرستادن یک کاوشگر مداری برای بررسی توده های بخار آب پرتاب شده از قمر زحل ممکن است بهترین فرصتی باشد که برای کشف حیات بیگانه در اختیار داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان باور دارند که ممکن است بتوان حیات بیگانه را از توده های بخار آب شناسایی کرد که از سطح یکی از قمرهای زحل پرتاب می شوند.

یک گروه پژوهشی به سرپرستی دانشگاه آریزونا (U of A)، یک ماموریت فرضی را ترسیم کرده اند که می تواند حضور موجودات زنده فرازمینی را تایید یا رد کند.

این ماموریت مستلزم ارسال یک کاوشگر فضایی برای چرخیدن به دور قمر انسلادوس (Enceladus) است که یک اقیانوس وسیع آب شور در زیر پوسته یخی ضخیم خود دارد.

این اقیانوس که در نزدیکی قطب جنوب قمر قرار دارد، گاز متان را منتشر می کند و می توان آن را با کمک یک کاوشگر که در مدار آن قرار می گیرد، بررسی کرد.

دانشمندان بر این باور هستند که آب با سنگ های کف اقیانوس انسلادوس در تعامل قرار می گیرد تا پدیده های گرمایی را ایجاد کند.

چنین روندی در اقیانوس های زمین نیز رخ می دهد و متان تولیدشده توسط میکروب های زیر زمین را آزاد می کند.

کارشناسان می خواهند بدانند که آیا فوران های انسلادوس نیز گازهای زائد منتشرشده توسط موجودات بیگانه را بیرون می ریزند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید این بهترین فرصت برای یافتن حیات بیگانه باشد

شاید این بهترین فرصت برای یافتن حیات بیگانه باشد