مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 16:152022-12-30سياسي

عزم مسئولان سیستان و بلوچستان برای خودکفایی و صادرات مرغ


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات ارزشمند صورت گرفته برای افزایش واحدهای مرغداری، علاوه بر خودکفایی زمینه صادرات را هم فراهم می کند.

- به گزارش، فدا حسین مالکی پیش از ظهر جمعه در بازدید از واحدهای در دست ساخت مرغداری در شهرستان زاهدان که با حضور رییس جهاد کشاورزی و مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از مهمترین مواد غذایی است و صنعت مرغداری به جهت تأمین بخش عمده ای از نیازهای غذایی و پروتیینی از جمله زیربخش های مهم بخش کشاورزی محسوب می شود، افزود: یکی از مهمترین معضلات در استان، کمبود واحدهای مرغداری و در نتیجه تأمین 70 درصد نیاز استان به مرغ از خارج استان بود که در یک سال اخیر به منظور رفع این مشکل اقدامات ارزشمندی از سوی جهاد کشاورزی این خطه پهناور در صدور مجوزها ساخت این واحدها صورت گرفت که جای بسی قدردانی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، نیاز روزانه سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ حدود 250 تن است که تولید داخل استان بین 80 تا 90 تن بود که با جهش ساخت واحدهای مرغداری امیدواریم تا پایان سال به اشباع برسیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح حدود 57 واحد مرغداری در سفر آتی رییس جمهور به استان خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته با افتتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم مسئولان سیستان و بلوچستان برای خودکفایی و صادرات مرغ

عزم مسئولان سیستان و بلوچستان برای خودکفایی و صادرات مرغ