مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 20:502022-12-29اقتصادي

تشدید اقدامات بیابان زدایی در گلستان با کاشت 600 هزار اصله نهال


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با هدف مقابله با گسترش بیابان و مدیریت عرصه ها، 600 هزار اصله نهال در هزار و 200 هکتار از مراتع مستعد ریزگرد گلستان کاشته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید سلامتی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با هدف جلوگیری از بیابانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال 600 هزار اصله نهال در هزار و 200 هکتار از مراتع بیابانی گلستان کشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: امسال 17 میلیارد تومان اعتبار به طرح های مرتع داری اختصاص یافته اما باتوجه به وسعت مراتع و هزینه بر بودن طرح های بیابان زدایی و مرتع داری این میزان اعتبار جوابگوی نیاز استان نیست.

وی ادامه داد: ایستگاه بذر چپر قویمه بزرگترین ایستگاه بذر گلستان است و امسال با تلاش های انجام شده بذور مورد نیاز از خود استان جمع آوری و از آن ها استفاده می شود.

سلامتی افزود: بخشی از کانون های گرد و غبار از خارج کشور و صحرای قره قوم ترکمنستان نشات می گیرد و در داخل استان هم این کانون های ریزگرد در سه منطقه آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس با 130 هزار هکتار وسعت قرار دارد.

گفتنی است، استان گلستان دارای 862 هزار هکتار مرتع بوده که از این میزان 761 هزار هکتار قشلاقی و بقیه مراتع ییلاقی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اقدامات بیابان زدایی در گلستان با کاشت 600 هزار اصله نهال

تشدید اقدامات بیابان زدایی در گلستان با کاشت 600 هزار اصله نهال