موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:362022-12-28اقتصادي

تخصیص اعتبار 30 میلیارد تومانی به آب شرب استان فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، پدیده خشکسالی باعث کاهش سریع جریان های سطحی، افت مخازن آب زیرزمینی، فرسایش آبی و بادی و خاکی، تغییر کیفیت منابع آب وخاک و افزایش بهره برداری از آب های زیرزمینی و نشست زمین می شود.

بخش عمده منابع آب مصرفی کشور از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود و این آب ها از منابع آبی تجدیدپذیرند اما زمان زیادی برای تجدید آنها نیاز است و برداشت از این منابع موجب شده میزان آب های زیرزمینی رو به کاهش باشد.

منابع آبی محدود و محدودتر می شود و بنابر بررسی های انجام شده، استان فارس در معرض بیشترین تنش آبی قرار دارد که برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع آبی حائز اهمیت است.

بحران آب، به نظر سال به سال با تغییرات اقلیمی ابعاد گسترده تری به خود گرفته است و اکنون باید با صرفه جویی در مصرف آب برای تأمین منابع پایدار آبی نیز تدبیر کرد.

کمبود آب یکی از چالش های بزرگ قرن حاضر است که در آینده به عنوان یکی از بزرگ ترین مشکلات بشریت به حساب خواهد آمد.

با توجه به افت شدید سطح آب های زیرزمینی در برخی نقاط روستایی و شهری فیروزآباد در تابستان سال پیش که در تحقیقات و گزارشات خبرنگار خبرگزاری فارس در فیروزاباد صورت گرفت و با توجه به هشدار رییس امور ابفا این شهرستان مبنی بر الزام جیره بندی در برخی نقاط موجب شد خبرنگار ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار 30 میلیارد تومانی به آب شرب استان فارس

تخصیص اعتبار 30 میلیارد تومانی به آب شرب استان فارس