مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:252022-12-28اقتصادي

ضرورت نظارت بر ساخت وسازها برای جلوگیری از افزایش تلفات در حوادث


سفیر نوسازی بم با تأکید بر لزوم نظارت جدی بر ساخت و سازها گفت: تلفات بالا در زلزله نشان دهنده نبود نظارت کافی در این بخش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اعظم جوشانی صبح چهارشنبه در سلسله نشست های تخصصی بازآفرینی در ساوه با اشاره به زلزله تلخ بم افزود: حادثه تلخی که در بم رخ داد در بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم این شهرستان را تحت تأثیرگذار قرار داده و سوال ما این است که با مشاهده این تجربه تلخ آیا هنوز نباید به بحث بازآفرینی توجه شود.

سفیر نوسازی بم تصریح کرد: بحث بازآفرینی، بازسازی و نوسازی ساختمان ها قبل از حادثه بسیار مهم است چون اگر زلزله ای در مناطق فرسوده صورت گیرد شاهد یک گور دسته جمعی خواهیم بود که هزاران مجروح و جان باخته به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خسارت و تلفات بالا در زلزله بیانگر آن است که خانه های ما امن نبوده و نظارت کافی بر ساخت و سازها صورت نگرفته است لذا مسئولان باید تا قبل از اینکه اتفاقی در کشور رخ دهد بافت های فرسوده را احیا کنند.

جوشانی گفت: هم اینک شرایط برخی بافت های فرسوده به گونه ای است که برخی معابر آن حتی امکان دسترسی خودروهای امدادی را ندارد لذا باید بحث استحکام بخشی و بازسازی خانه های مسکونی را جدی بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نظارت بر ساخت وسازها برای جلوگیری از افزایش تلفات در حوادث

ضرورت نظارت بر ساخت وسازها برای جلوگیری از افزایش تلفات در حوادث