مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 13:402022-12-28اجتماعي

روایت خانه ای برآمده از تاریخ


در انتهای کوچه بحرینی ها واقع در چهارباغ پایین، خانه ای است با دیوارهای کاه گلی مرمت شده که وجود خانه ای با تزیینات باشکوه مربوط به چنددوره تاریخی را به رهگذران نوید می دهد.

-   خانه تاریخی سرهنگ بخردی که به نام خانه حاج رسولی ها نیز شهرت دارد، یادگاری از معماری صفوی است که در دوره قاجار تکمیل شده و در دوره پهلوی اول، تغییراتی در آن انجام شده است.

در این خانه که در دوره های مختلف مرمت شده تزییناتی چشم نواز از دوران زندیه نیز به چشم می خورد.

در ابتدای ورود اصحاب رسانه استان اصفهان به خانه تاریخی بخردی که امکان این بازدید در هفته جاری به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فراهم شد، میان سرایی با کف پوش هایی از آجر خشت ساده، آب نمایی با پنج آب فشان و دو باغچه قرینه و طویل جلوه نمایی کرد که تداعی کننده خانه باغ های گذشته است.

دیوارهای این حیاط وسیع را علاوه سنگ، در و پنجره های مشبک و گره چینی، نقاشی های زیبا با رنگ های دل نشین، لوح های خطی پیوسته و گچ بری هایی به شکل کشته بری با خطوط اسلیمی و ختایی و مزین به رنگ ‎های اخرایی فراگرفته اند.

مژگان محمدی، سرپرست هتل بوتیک سرهنگ می گوید: خانواده ساکن در این خانه (حاج رسولی ها) به لحاظ قدرت سیاسی و اقتصادی به شدت قوی و درعین حال بسیار مردم دار و اصطلاحاً دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت خانه ای برآمده از تاریخ

روایت خانه ای برآمده از تاریخ