مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 11:502022-12-28اقتصادي

سرمازدگی، تهدید جدی برای محصولات گلخانه ای است


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر استان گفت: کشاورزان زنجانی توصیه های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرمازدگی محصولات گلخانه ای و درختان میوه دار را جدی بگیرند.

- عاطفه انجم شعاع، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر استان، اظهار داشت: کشاورزان زنجانی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت یخ زدگی به واحدهای تولیدی زیر بخش باغبانی را انجام دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین بر رعایت توصیه های پیشگیرانه درجهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات گلخانه ای و درختان میوه اشاره و تصریح کرد: به باغداران توصیه می شود از مصرف کودهای ازته در این مقطع زمانی و هرس درختان به ویژه درختان میوه های هسته دار خودداری کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به هرس درختان گفت: باغداران تنه درختان به ویژه نهال های جوان را پوشانده و محلول پاشی با کودهای پتاسه و اسید آمینه را به منظور ارتقای مقاومت گیاه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید اقدامات لازم در راستای جلوگیری از ترک خوردگی درختان را در روز های آخر پاییز انجام بدهند، افزود: باغداران مدیریت کف باغ و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی، تهدید جدی برای محصولات گلخانه ای است

سرمازدگی، تهدید جدی برای محصولات گلخانه ای است