مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 10:202022-12-28اقتصادي

خرید حمایتی مرغ مازاد در کردستان به 310 تن رسید


مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان گفت: میزان خرید حمایتی مرغ مازاد در استان توسط این شرکت به منظور تعادل قیمت و حمایت از تولیدکنندگان ، - امسال به 310 تن رسید.

حسام فتحیانی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از هفتم آذر سال جاری عملیات کشتار و خرید گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از مرغداران استان آغاز شد، اظهار کرد: این خرید حمایتی تا متعادل شدن قیمت این محصول در استان ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه از این تاریخ تاکنون 310 تن مرغ به قیمت هر کیلوگرم 620 هزار ریال از مرغداران استان خریداری شده است، افزود: در مجموع این شرکت بابت خرید این میزان مرغ 192 میلیارد و 200 میلیون ریال به مرغداران پرداخت می کند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی تنها گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از تولیدکنندگان خریداری می شود، گفت: 752 واحد مرغداری گوشتی فعال در استان وجود دارد که هر مرغدار در یک سال چهار دوره مجاز به جوجه ریزی است.

فتحیانی با بیان اینکه هر واحد مرغداری از چهار دوره جوجه ریزی باید یک دوره آن از نژاد آرین استفاده کند، اضافه کرد: 16 واحد مرغداری در جوجه ریزی مهرماه سال جاری از نژاد آرین استفاده کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید حمایتی مرغ مازاد در کردستان به 310 تن رسید

خرید حمایتی مرغ مازاد در کردستان به 310 تن رسید