مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:352022-12-28بين الملل

فرمان پوتین برای ممنوعیت صادرات نفت به کشورهای حامی سقف قیمت


ولادیمیر پوتین با امضای فرمانی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی به کشورهایی که مکانیزم سقف قیمت غربی را به اجرا گذاشته اند را از اول فوریه به مدت پنج ماه، - ولادیمیر پوتین با امضای فرمانی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی به کشورهایی که مکانیزم سقف قیمت غربی را به اجرا گذاشته اند را از اول فوریه به مدت پنج ماه، ممنوع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشورهای گروه هفت، استرالیا و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، سقف قیمت 60 در هر بشکه را برای نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود، تعیین کرده اند.

این مکانیزم در واکنش به حمله روسیه به اوکراین و با هدف محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو، از پنجم دسامبر فعال شد.

این سقف قیمت، نزدیک به قیمتی است که نفت روسیه اکنون معامله می شود اما بسیار پایین تر از قیمتی است که نفت روسیه امسال فروخته شد و به این کشور کمک کرد تاثیر تحریم های مالی غربی را جبران کند.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان پس از عربستان سعودی است و مختل شدن فروش نفت این کشور، پیامدهای گسترده ای برای عرضه انرژی جهانی خواهد داشت.

در این فرمان که در پرتال دولتی و وب سایت کرملین منتشر شد: آمده است: این فرمان، واکنش مستقیم مسکو به اقدامات غیردوستانه و متضاد با قانون بین المللی آمریکا و کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی است که به آنها ملحق شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمان پوتین برای ممنوعیت صادرات نفت به کشورهای حامی سقف قیمت

فرمان پوتین برای ممنوعیت صادرات نفت به کشورهای حامی سقف قیمت