مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 17:262022-12-27سياسي

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس مرتضی احمدی در حاشیه برگزاری مراسم تجمع فاطمیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم اهل سنت روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و در راستای نذر فاطمی غذای سنتی (چکدرمه) پخت و در بسته بندی بهداشتی به تعداد 800 پرس بین تجمع کنندگان فاطمیون در میدان مرکزی شهر توزیع کردند.

  وی تصریح کرد: این حرکت مردم روستاهای اقوام مختلف به ویژه تراکمه عزیز کاملا خودجوش و مردمی بوده و بخاطر ارادت و حب به اهل بیت به ویژه بانو حضرت زهرا(س) است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: همچنین در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با مشارکت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی موکب همدلی و وحدت بصورت کاملا مردمی برپا شد و در این موکب مردم اهل سنت روستاهای بخش مرکزی با پخت غذا و نان های سنتی مانند بیشمه، چکدرمه، بورگ و غیره از عزاداران پذیرایی کردند.

وی ادامه داد: هسته اجتماعی فرهنگی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، معتمدین، جوانان، بزرگان و علاقنمندان فعالیت های فرهنگی تشکیل شده و این افراد در مناسبت های ملی و مذهبی به صورت خودجوش و مردمی برنامه های مختلفی را در راستای جهاد تبیین برگزار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس