مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 17:252022-12-27سياسي

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس


در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مردم اهل سنت روستاهای بخش مرکزی بصورت خودجوش غذای سنتی خود را پخت و بین عزاداران در گنبدکاووس توزیع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس مرتضی احمدی در حاشیه برگزاری مراسم تجمع فاطمیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم اهل سنت روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و در راستای نذر فاطمی غذای سنتی (چکدرمه) پخت و در بسته بندی بهداشتی به تعداد 800 پرس بین تجمع کنندگان فاطمیون در میدان مرکزی شهر توزیع کردند.

  وی تصریح کرد: این حرکت مردم روستاهای اقوام مختلف به ویژه تراکمه عزیز کاملا خودجوش و مردمی بوده و بخاطر ارادت و حب به اهل بیت به ویژه بانو حضرت زهرا(س) است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: همچنین در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با مشارکت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی موکب همدلی و وحدت بصورت کاملا مردمی برپا شد و در این موکب مردم اهل سنت روستاهای بخش مرکزی با پخت غذا و نان های سنتی مانند بیشمه، چکدرمه، بورگ و غیره از عزاداران پذیرایی کردند.

وی ادامه داد: هسته اجتماعی فرهنگی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، معتمدین، جوانان، بزرگان و علاقنمندان فعالیت های فرهنگی تشکیل شده و این افراد در مناسبت های ملی و مذهبی به صورت خودجوش و مردمی برنامه های مختلفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس

نذر فاطمی با پخت غذای سنتی تراکمه توسط مردم اهل سنت گنبدکاووس