مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 13:152022-12-27بين الملل

مهم ترین وقایع دنیای فناوری در سال 2022


اتفاقاتی مانند اخراج گسترده کارمندان توسط غول های IT، اقدام رگولاتورها برای سرکوبی قانون شکنان فناوری، مذاکرات کشورها پیرامون مقررات امنیت دیتا، - جنگ تراشه آمریکا و چین و جنگ اوکراین در سال 2022، نشان داد صنعت فناوری تا چه حد در برابر مسائل ژئوپلیتیکی و اقتصاد کلان آسیب پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با این حال، صنعت فناوری در سال 2022 مثل همیشه به نوآوری، تغییرات مستمر و مبارزه برای تقویت امنیت سایبری ادامه داد.

وب سایت فناوری کامپیوتر ورلد در گزارشی به بررسی مهمترین رویدادهای دنیای فناوری در سال 2022 پرداخت که عبارتند از: 1- جنگ تراشه آمریکا و چین و پایان جهانی سازی تنش های ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین در سال 2022، به بخش نیمه رسانا گسترش پیدا کرد و دولت بایدن در دسامبر، کنترل های صادراتی جدیدی اعلام کرد که فروش نیمه رساناهای پیشرفته و همچنین تجهیزات مورد استفاده برای تولید آنها را به برخی تولیدکنندگان چینی ممنوع کرد و سپس در دسامبر، این محدودیت ها گسترش پیدا کرد.

فعالان صنعت فناوری می گویند محدودیت های مذکور به معنای آن است که دوران جهانی سازی به پایان رسیده و این محدودیت ها، صدمه شدیدی به زنجیره تامین همه نوع محصول از رایانه ها گرفته تا خودروهای برقی که با استفاده از فناوری تراشه تولید می شوند، وارد خواهد کرد و پیامدهای جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین وقایع دنیای فناوری در سال 2022

مهم ترین وقایع دنیای فناوری در سال 2022