مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 12:502022-12-27اجتماعي

اقدامات تشخیصی برای درمان بی حالی ارس آغاز شد


مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول رسیدگی به امور تخصصی ارس پلنگ باغ وحش مشهد گفت: تشخیص درمانی برای بی حالی ارس با حضور تیم تخصصی متشکل از 10 دامپزشک و متخصص آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، ایمان محمدی آبیز اظهار کرد: با تشکیل تیم تخصصی که شامل دامپزشکان توانمند و برجسته استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند، روند تشخیص بیماری این گونه ارزشمند آغاز شد و هم اکنون در نخستین گام با انجام بیهوشی سبک اقدام به نمونه گیری خونی و غیره از ارس در حال انجام است.

وی افزود:در سال 1397 برای نخستین بار در کشور به روی ارس پلنگ باغ وحش مشهد که به تازگی از شکارچیان کشف شده بود، مراحل MRI انجام پذیرفت که مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلی که برای این گونه ارزشمند اتفاق افتاد، از عواقب شوم قاچاق حیوانات حیات وحش می باشد، که منجر به بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی می شود.

محمدی آبیز بیان کرد: این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات تشخیصی برای درمان بی حالی ارس آغاز شد

اقدامات تشخیصی برای درمان بی حالی ارس آغاز شد