مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 09:052022-12-27حوادث

لزوم بازسازی بافت های فرسوده شهری


مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله های متعدد طی سال های گذشته گفت: بافت های فرسوده شهری و روستایی نیازمند بازسازی هستند.

- افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنجم دی ماه را پس از وقوع زلزله شهر بم به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شد تا اهمیت و توجه بیشتری نسبت به حوادث طبیعی صورت گیرد.

وی با اشاره به زلزله استان کرمانشاه در سال 1396، افزود: این زلزله با قدرت 7.

2 ریشتر که شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی را بیشتر متأثر کرده بود صدمات و خسارات جانی و مالی فراوانی برای این استان به بار آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین تخریب زلزله سال 96 در بافت روستایی صورت گرفت پس از آن به منظور مقاوم سازی و بازسازی بر اساس قوانین مربوط به ساخت و ساز مسکن اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: از 119 هزار واحد مسکونی روستایی کل منازل روستایی تعداد حدود 85 هزار واحد معادل 72 درصد مقاوم سازی و بازسازی شده و در حال حاضر تنها 34 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود داد که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

یگانه به تاکید بر اینکه مقام سازی منازل روستایی در سایر شهرستان ها در حال پیگیری است، گفت: علاوه بر این برنامه ریزی برای مقام سازی روستاهای واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازسازی بافت های فرسوده شهری

لزوم بازسازی بافت های فرسوده شهری