مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 19:352022-12-26سياسي

خلق اشتغال پایدار در آزادشهر باتکیه بر بافت تاریخی پلکانی فارسیان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: بافت تاریخی پلکانی روستای فارسیان یکی از مهمترین پتانسیل های شهر آزادشهر برای خلق اشتغال پایدار در منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر محمدجواد ساوری عصر دوشنبه در بازید از روستای فارسیان آزادشهر اظهار کرد: برای توسعه گردشگری استان باید بر روی داشته هایی که مزیت استان محسوب می شود تمرکز کنیم؛ بافت تاریخی پلکانی فارسیان جزو مزیت های حوزه میراث فرهنگی استان است که می تواند زمینه ساز تبدیل شدن این منطقه به مقصدی برای گردشگران باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: گردشگری نقش بسیار مهم بر توانمندسازی و توسعه جوامع محلی، توسعه منابع انسانی و ایجاد فرصت های شغلی جدید و اقتصاد پایدار در روستاها دارد.

ساوری با تاکید بر ضرورت حفظ هویت تاریخی روستا فارسیان و پرهیز از ساخت و سازهای نامتعارف دراین روستا، اضافه کرد: متاسفانه در برخی روستاها به دلیل ساخت و سازهای نامتعارف، بافت اولیه و دیدنی آنها که مورد استقبال گردشگران بود، از بین رفت و نباید این بلا سر روستای فارسیان بیاید.

وی تصریح کرد: اگر قصد درآمدزایی و اشتغال برای جوانان روستا فارسیان با بهره مندی از ورود گردشگر را داریم باید سبک روستا به همین شکل حفظ شود و در نگهداری فضا و پاکیزه نگه داشتن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق اشتغال پایدار در آزادشهر باتکیه بر بافت تاریخی پلکانی فارسیان

خلق اشتغال پایدار در آزادشهر باتکیه بر بافت تاریخی پلکانی فارسیان