مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 18:152022-12-26اقتصادي

توسعه دفاتر صادراتی ایران در 5 کشور برای توسعه بازار جهانی نانوفناوری


ستاد توسعه فناوری نانو به منظور افزایش حجم صادرات محصولات فناوری نانو برنامه‎ های مختلفی را در سال های گذشته به اجرا گذاشته است که از مهم ترین آنها می توان به ایجاد دفاتر صادراتی در کشورهای چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از اهداف تعریف شده بلندمدت و دارای ارزش افزوده بالا برای کشور؛ توسعه صادرات محصولات غیرنفتی است که تحقق آن با استفاده از ظرفیت های نهفته در دل زیست بوم فناوری و نوآوری میسر است.

زیست بومی که میزبان محصولات و خدمات دانش محور و فناورانه ای است که به مدد تخصص و توان دانشی متخصصان و اندیشمندان کشور و با اتکا به توانمندی های بومی تولید شده اند و می توانند در کنار تامین نیازهای داخلی؛ به بازارهای جهانی نیز ورود کنند و ارزآوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورند.

محصولاتی که در عرصه های مختلف فناورانه همچون نانو، بایو، سلول های بنیادی، علوم شناختی و غیره تولید می شوند و مبنا و پایه آنها بر فناوری و خلاقیت متکی است و در تامین نیازهای فناورانه مختلف بخش های صنعتی نقش آفرینی می کنند.

طی چند سال اخیر و با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری، فضا برای فعالیت فناوران و صاحبان اندیشه در کشور فراهم شد و تولید محصولات فناورانه و نوآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دفاتر صادراتی ایران در 5 کشور برای توسعه بازار جهانی نانوفناوری

توسعه دفاتر صادراتی ایران در 5 کشور برای توسعه بازار جهانی نانوفناوری