مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 15:552022-12-26سياسي

با کودکان در شرایط بحران چگونه رفتار کنیم؟


یک دکترای مشاوره با بیان اینکه واکنش کودکان در بحران ها شبیه یکدیگر نیست و  برخی از کودکان ممکن است در شرایط خاص واکنش بیشتری نشان دهند، گفت: - وقتی کودکان در شرایط بحران قرار می گیرند، بهترین کار که باید انجام دهیم این است که با  کودکان نجنگیم و آن ها را درک کنیم.

زهرا خلقی در کارگاه رفتار با کودک در دوران بحران که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار شد، با تأکید بر اینکه به طورکلی دوران بحران برای هر شخص دوران سخت و غم انگیزی است، اظهار کرد: کودکان زمانی که نمی توانند با مسئله ای ارتباط برقرار کنند وارد بحران می شوند.

همه افراد خواسته یا ناخواسته مرحله بحران را تجربه می کنند، به خصوص اینکه ایران، سرزمینی بحران خیز است.

وی با استناد به تعریف یونیسف، هر فرد زیر 18 سال تمام را کودک دانست و افزود: در مواقع بحران های اجتماعی در سطح شهر یا کشور، شاید والدین بتوانند در محیط خانه در مورد مسائل نگران کننده صحبت نکنند، اما باید بدانند که کودکان شنونده های بسیار خوبی هستند و ممکن است در مدرسه یا از طریق دوستان، اطلاعاتی را تحریف شده دریافت کنند و این بسیار نگران کننده خواهد بود.

این متخصص کودک و خانواده در پاسخ به این سؤال که کودکان چگونه وارد بحران می شوند؟ گفت: هرگونه تغییر ناگهانی که در اثر رخ دادن حوادث غیرمنتظره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کودکان در شرایط بحران چگونه رفتار کنیم؟

با کودکان در شرایط بحران چگونه رفتار کنیم؟