مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:152022-12-26پزشكي

زباله 85 درصد مراکز پزشکی گلستان در قالب عادی جمع آوری می شود


مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ها و دهیاری های گلستان گفت: فقط 15 درصد زباله های چهار هزار مرکز درمانی مشمول نظام پزشکی گلستان در قالب پسماندهای عفونی و طبی جمع آوری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن ملک شاهکویی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در قالب 233 قرارداد زباله های حدود 600 مرکز درمانی گلستان در قالب زباله های عفونی و پزشکی جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها و دهیاری های گلستان افزود: براساس آمار سازمان نظام پزشکی گلستان حدود چهار هزار مطب، دندانپزشکی و آزمایشگاه در استان فعال هستند که حدود 15 درصد آنها با سازمان پسماند قرارداد داشته و روزانه حدود 10 تن زباله و پسماند عفونی جمع آوری می شود و تلاش می کنیم این میزان را با همراهی جامعه پزشکی افزایش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر روزانه هزار تن پسماند عادی و خانگی در استان جمع آوری می شود که ناشی از زباله های 34 شهر و 920 روستای گلستان است.

ملک شاهکویی افزود: در حال حاضر در دو سایت شرق و غرب گلستان در مجموع سه خط پردازش زباله فعال است و روزانه توان پردازش 750 تن زباله را دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ها و دهیاری های گلستان گفت: ساماندهی و عملیاتی کردن طرح تفکیک زباله از مبدا، بروزرسانی و اورهال کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله 85 درصد مراکز پزشکی گلستان در قالب عادی جمع آوری می شود

زباله 85 درصد مراکز پزشکی گلستان در قالب عادی جمع آوری می شود