مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 12:552022-12-26اجتماعي

بارش های تهران 70 درصد کمتر از حد نرمال


مقام مسئول سازمان هواشناسی با بیان بارش های تهران 70 درصد کمتر از حد نرمال است،گفت: با وجود بارندگی های اخیر، کمبود بارندگی شهرهای پرجمعیت جبران نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، احد وظیفه رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اظهار کرد: حداکثر 20 درصد ظرفیت آبی مجموع 5 سد استان تهران پُر است.

سایر سدها نیز در وضعیت نامطلوبی به سر می برند.

  وی با اشاره به این که بارش های اخیر 10 تا 20 میلی متر در بخش های شمالی بارندگی داشت که بارش چندان سنگینی نیست اما امیدوار کننده است، افزود: بیشتر بارندگی ها در جنوب غرب و غرب کشور یعنی استان های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، فارس و جنوب کرمانشاه روی داد و سد کرخه آب گیری بسیار خوبی داشت اما با توجه به اینکه در سومین سال کم بارشی به سر می بریم بازهم کمبودهای گذشته جبران نمی شود.

وی یادآور شد: در استان های تهران، قزوین، سمنان و البرز به ویژه در حوزه های جنوبی بارندگی ها بیش از 50درصد کمتر از نرمال است ولی با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و فصل کشاورزی نیست، بارندگی ها از لحاظ هیدرولوژی یعنی ذخیره در بالادست و تاثیری که در آینده بر سدهای منطقه خواهد گذاشت، مطلوب بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های تهران 70 درصد کمتر از حد نرمال

بارش های تهران 70 درصد کمتر از حد نرمال