مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 12:362022-12-26اجتماعي

صدور 146 فقره اخطاریه زیست محیطی به صنایع استان مرکزی


یوسف یوسفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوا در فصول سرد ایجاد پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها است؛ بر همین اساس اجرای طرح پایش شبانه صنایع استان به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی واحدهای صنعتی و جلوگیری از ایجاد آلودگی احتمالی در حال انجام است.

وی افزود: در این پایش های شبانه صنایع بررسی های لازم در خصوص وضعیت سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند، خروجی پساب، خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی و فیلتراسیون انجام می شود.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: اخطارهای لازم به مراکزی که مورد پایش قرار می گیرند و الزامات زیست محیطی را رعایت نکرده باشند صادر می شود و در صورت عدم توجه به اخطاریه اقدامات قانونی بعدی صورت می گیرد.

یوسفی با بیان اینکه صنایع باید ضوابط و قوانین زیست‎ محیطی را رعایت کنند ادامه داد: واحدهای صنعتی ملزم به اجرای قانون هستند و نباید باعث آلوده شدن محیط زیست شوند در غیر این صورت با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برابر قوانین و مقررات برخورد انجام می شود.

وی بر اهمیت پیشگیری و کنترل آلودگی منابع زیستی تأکید کرد و یادآور شد: پایش و بازدید کارشناسی بیش از یک هزار و 728 واحد صنعتی و خدماتی در 9 ماه گذشته انجام و منجر به صدور  146 فقره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 146 فقره اخطاریه زیست محیطی به صنایع استان مرکزی

صدور 146 فقره اخطاریه زیست محیطی به صنایع استان مرکزی