مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 22:252022-12-25پزشكي

ایجاد کارگاه تولید قارچ دکمه ای در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان


کارگاه تولید قارچ دکمه ای در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امروز یکشنبه کارگاه تولید قارچ دکمه ای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، راه اندازی شد.

این کارگاه تولیدی با حمایت رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و مشاوره علمی دکتر حسین میرزایی نجفقلی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی گیاه پزشکی دانشگاه لرستان، ایجاد شده است.

فاطمه محمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد بیماری شناسی گیاهی و احسان حسنوند، دانشجوی دکترای بیماری شناسی گیاهی، در ایجاد این کارگاه، مشارکت و همیاری داشته اند.

از ویژگی های این پروژه ی تولیدی، آن است که مهارت دانشجویان علاقه مند را در تولید قارچ، ارتقا می دهد و از نظر درآمدزایی و ایجاد اشتغال، می تواند در مساحت های کوچک، همچون انبارهای خانگی و زیرزمین ها تا مساحت های بزرگ، همچون کارگاه های صنعتی، اجرا شود.

در همین رابطه، حسین میرزایی نجفقلی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، گفت: قارچ های دکمه ای، ترکیباتی سرشار از پروتیین، املاح با ارزش، اسیدهای آمینه و ویتامین ها هستند؛ همچنین، آنها، مقادیر زیادی پتاسیم، فسفر، آهن و مقدار کمتری کلسیم دارند و فاقد نشاسته اند؛ بنابراین، برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد کارگاه تولید قارچ دکمه ای در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان

ایجاد کارگاه تولید قارچ دکمه ای در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان