مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 10:002022-12-25بين الملل

زمستان سخت اروپا از راه رسید!


مصائب و مشکلاتی که از ماه ها پیش به کشورهای اروپایی هشدار داده شده بود، با سرعت در حال پدیدار شدن است به طوری که دولت ها و شهروندان اروپایی را با مشکلات معیشتی و معضل سوخت و انرژی مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: مصائب و مشکلاتی که از ماه ها پیش به کشورهای اروپایی هشدار داده شده بود، با سرعت در حال پدیدار شدن است به طوری که دولت ها و شهروندان اروپایی را با مشکلات معیشتی و معضل سوخت و انرژی مواجه کرده است.

شروع عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین که با تحریک آمریکا و ناتو علیه منافع ژئوپلیتیک مسکو در شرق اروپا آغاز شد، نقطه ورود کشورهای اروپایی به بحران بود.

همراهی کورکورانه اتحادیه اروپایی با آمریکا در تحریم بخش نفت و گاز روسیه که به افزایش قیمت گاز و قیمت سوخت در کشورهای اروپایی منجر شد باعث بیدار شدن غول تورم در بیشتر کشورهای اروپایی شده است.

کارشناسان اقتصادی می گویند اقتصاد اروپا که به تازگی از زیر فشار سنگین کرونا اندکی رهایی یافته بود با شروع جنگ اوکراین و افزایش قیمت گاز و حامل های انرژی دوباره دچار شوک شده است به گونه ای که نرخ تورم در کشوری مثل انگلیس در ماه نوامبر به بالای 10 درصد رسیده که یک رکورد محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان سخت اروپا از راه رسید!

زمستان سخت اروپا از راه رسید!