مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:402022-12-25اجتماعي

شیطنت کودک، بیش فعالی نیست


نباید هر نوع شیطنت از سوی کودکان با علایم بیش فعالی اشتباه گرفته شود و برای تشخیص صحیح این اختلال باید از روانشناس و روانپزشک متخصص مشورت گرفت.

- طاهره افتخاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، کودکان با اختلال بیش فعالی را در سه دسته طبقه ­بندی کرد و گفت: کودکانی با نقص توجه و تمرکز، بیش فعال - تکانشگر و دسته سوم ترکیب دو دسته قبل هستند.

وی افزود: کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دچار ADHD اغلب مشکلات قابل توجهی در کارکرد تحصیلی و موقعیت های بین فردی و اجتماعی نشان می دهند.

بیش فعالی ممکن است در بعضی موقعیت هایی مثلاً در مدرسه مشاهده شده و در موقعیت های دیگری چون خانه هنگام تماشای تلویزیون و انجام بازیهای رایانه ای دیده نشود یا در فعالیت های خوشایند مانند ورزش، کم تر خود را نشان دهد ولی برای تشخیص این اختلال باید علایم مخرب و مداوم بیش فعالی، تکانشگری یا بی توجهی حداقل در خانه یا مدرسه مشکلات جدی ایجاد کرده باشد.

افتخاری ادامه داد: سایر خصوصیات مشخص کننده ADHD توجه کوتاه و حواس پرتی در مدرسه است.

کودکان مبتلا ممکن است به سرعت پاسخ دادن به سؤالات امتحانی را شروع کنند اما پس از جواب دادن به یکی 2 سؤال دست از فعالیت بردارند، معمولاً نمی توانند منتظر نوبت خود بشوند و می خواهند به جای هرکس دیگر جواب بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیطنت کودک، بیش فعالی نیست

شیطنت کودک، بیش فعالی نیست