مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 16:052022-12-24بين الملل

روند نزدیک شدن استرالیا و چین شروع شده است؟


دولت جدید استرالیا به طرز محسوسی نسبت به دولت قبلی این کشور خصومت کمتری در قبال پکن نشان داده اما آیا این به معنی به جریان افتادن روند نزدیکی روابط میان آنهاست؟ - "دولت جدید استرالیا به طرز محسوسی نسبت به دولت قبلی این کشور خصومت کمتری در قبال پکن نشان داده اما آیا این به معنی به جریان افتادن روند نزدیکی روابط میان آنهاست؟" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه راشا تودی در گزارشی درباره رویکرد دولت جدید استرالیا نسبت به چین نوشته است: پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا اخیرا سفری به پکن پایتخت چین داشت.

اگرچه این سفر بر مبنای پروتکل دیپلماتیک انجام شد، اما با این وجود مهم بود زیرا نمایانگر نوعی تغییر در سیاست خارجی کانبرا در قبال چین است؛ تغییری که یک ماه پیش با نشست آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا با شی جینپینگ در جریان اجلاس گروه 20 آغاز شد.

کانبرا تغییر دولت را در سال جاری میلادی تجربه کرد؛ به دنبال جایگزین شدن حزب کارگر متعلق به آلبانیز به جای حزب لیبرال ضد چین متعلق به اسکات موریسون، نخست وزیر سابق، حالا کانبرا تا حدودی موضع خود را در قبال پکن ملایمتر کرده است.

اما پرسشی که مطرح است این است که این ملایم شدن موضع کانبرا در قبال چین چه ابعاد و شدتی دارد؟ روابط استرالیا با چین حدود یک سال پیش افول پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند نزدیک شدن استرالیا و چین شروع شده است؟

روند نزدیک شدن استرالیا و چین شروع شده است؟