مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 16:002022-12-24اقتصادي

17 درصد حجم ذخیره آب سدهای مشهد پر است/ بحران آب پشت سدهای مشهد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تنها 17 درصد حجم ذخیره آب سدهای مشهد پر است که این امر نشان دهنده وضعیت بحرانی تأمین آب مشهد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: 17 درصد حجم ذخیره آب سدهای مشهد پر است که این رقم در مدت مشابه پارسال 35 درصد بود و این امر نشان دهنده وضعیت بحرانی تأمین آب مشهد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: سد دوستی مهمترین منبع تأمین آب مشهد است که در سالهای گذشته 70 درصد از آب شرب مشهد از محل این سد تأمین می شد اما هم اینک این رقم به کمتر از 20 درصد رسیده است.

وی افزود: امسال با توجه به کاهش 2 ساله بارندگی ها، حجم ذخیره این سد به کمترین حد رسیده و بارندگی های اخیر نیز تأثیری در آبگیری سد نداشته است.

اسماعیلیان گفت: در سال 99 میزان برداشت از منابع آبی چاه ها 42 درصد بود اما با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی، میزان برداشت از چاه ها در سال گذشته به 63 درصد رسید و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود 60 درصد از چاه ها برداشت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: این وضعیت، زنگ خطر بزرگی است و علاوه بر مدیریت مصرف باید پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 درصد حجم ذخیره آب سدهای مشهد پر است/ بحران آب پشت سدهای مشهد

17 درصد حجم ذخیره آب سدهای مشهد پر است/ بحران آب پشت سدهای مشهد