مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 08:052022-12-24اقتصادي

رصد تراکنش های بانکی مشکوک/ فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است


رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: کارت های بانکی بدون اتصال به سامانه های مالیاتی که در ماه 50 تراکنش داشته باشند موارد مشکوک تلقی شده و آن ها را بررسی خواهیم کرد.

- عباسعلی پهلوانی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اواسط سال 1400 سیاستگذاری برنامه پنجم توسعه ابلاغ شد که بند چهار به مالیات اختصاص یافته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: این امر تحول نظام مالیاتی با رویکرد جدید بوده و برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مالیات باید به عنوان محور اصلی بودجه باشد، گفت: هم اکنون سهم مالیات در بودجه کشور پنج درصد بوده این در حالی است که در کشورهای پیشرفته 33 درصد است.

پهلوانی نسب عنوان کرد: هرگونه تلاش غیرقانونی برای عدم پرداخت مالیات و استنکاف از ارائه مستندات را فرار مالیاتی می گویند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است، گفت: هدف مالیات تأمین هزینه های دولت، تقسیم عادلانه ثروت در جامعه، کنترل تورم، کنترل واردات و صادرات، توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی، تامین زیرساخت های بهداشتی جامعه و غیره است.

وی ادامه داد: عدم ارائه اظهارنامه برای سه سال متوالی، مخفی کردن اطلاعات، استفاده از کارت بازرگانی دیگران و تنظیم معاملات به نام دیگران از مهم ترین روش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد تراکنش های بانکی مشکوک/ فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است

رصد تراکنش های بانکی مشکوک/ فرهنگ مالیاتی در کشور ضعیف است