مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 09:052022-12-23پزشكي

شناسایی و نابودی سرطان با سنجاق های مو!


دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت چیزی شده اند که آن را سنجاق های مو از جنس دی ان ای می نامند که به سلول های سرطانی می چسبد و سیستم ایمنی را برای پاکسازی آنها فرا می خواند.

- دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت چیزی شده اند که آن را " سنجاق های مو" از جنس دی ان ای می نامند که به سلول های سرطانی می چسبد و سیستم ایمنی را برای پاکسازی آنها فرا می خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده اند.

این گروه پژوهشی توالی های دی ان ای مصنوعی به شکل سنجاق های مو را توسعه دادند که روی مولکول هایی که در سرطان بیش از حد بیان شده اند، می چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می کنند.

داروهای مبتنی بر اسید نوکلییک به عنوان یک روش جدید برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها در حال ظهور هستند که معروف ترین آنها واکسن های مبتنی بر mRNA برای پیشگیری از بیماری کووید-19 است و شرکت های دارویی اکنون به دنبال واکسن هایی علیه سایر ویروس ها مانند تبخال و حتی بیماری هایی مانند سرطان هستند.

مورد دوم یعنی حوزه سرطان، کانون توجه پژوهشگران دانشگاه توکیو است.

داروهای مبتنی بر اسید نوکلییک در تشخیص سلول های سالم و سرطانی با مشکل مواجه هستند که می تواند منجر به برخی واکنش های ایمنی خطرناک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و نابودی سرطان با سنجاق های مو!

شناسایی و نابودی سرطان با سنجاق های مو!