مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 07:552022-12-23فرهنگي

«شب یلدا» و خاطره ای که با خوانندگی محمدرضا فروتن ماندگار شد


موسیقی متن و تیتراژ فیلم «شب یلدا» یکی از خاطره سازترین ملودی های مرتبط با طولانی ترین شب ایرانیان است که سینمای ایران آن را برای مخاطبانش به یادگار گذاشته است.

- آن را دنبال کنید.

در هفتاد و چهارمین شماره از این روایت رسانه ای به سراغ موسیقی متن و تیتراژ فیلم سینمایی شب یلدا به کارگردانی کیومرث پوراحمد و آهنگسازی حمیدرضا یراقچیان رفتیم که با گذشت 22 سال از تولید آن همچنان یکی از نوستالژیک ترین و خاطره سازترین ملودی های مرتبط با شب یلداست که می تواند در حافظه سینمایی مخاطبان سینمای ایران جایگاه ارزشمندی ایفا کند.

موسیقی برآمده از حس و حال داستانی فیلم که برآمده از یک نگاه عاشقانه آن را تبدیل به خاطره ای ماندگار در حوزه موسیقی تیتراژهای سینمای ایران کرد.

فیلم شب یلدا که به گفته بسیاری الهام گرفته از زندگی کارگردان است محصول سال 1380 به کارگردانی کیومرث پوراحمد است که با بازی محمدرضا فروتن، هیلدا هاشم پور، الهام چرخنده و پروین دخت یزدانیان تولید شد.

جالب اینکه در این فیلم علاوه بر حضور حمیدرضا یراقچیان به عنوان آهنگساز که تلاش زیادی برای ارائه یک موسیقی متفاوت و کمتر تجربه شده داشت، پری ملکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه آواز به عنوان تنظیم کننده موسیقی صحنه ها و معلم آواز با عوامل اثر همکاری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شب یلدا» و خاطره ای که با خوانندگی محمدرضا فروتن ماندگار شد

«شب یلدا» و خاطره ای که با خوانندگی محمدرضا فروتن ماندگار شد