مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 18:002022-12-22بين الملل

وزیر خارجه سوئد: نگرانی ترکیه درباره «پ ک ک » را درک می کنیم


وزیر خارجه سوئد می گوید کشورش اقدامات لازم را در راستای توافق های دو جانبه با ترکیه بر سر استرداد نیروهای تروریستی صورت داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه سوئد نسبت به اجرای توافقات دو جانبه با ترکیه بر سر استرداد عناصر وابسته به گروهک های تروریستی ابراز خوشبینی کرد.

آنا لینده وزیر خارجه سوئد امروز پنج شنبه اعلام کرد که وزارتخانه های دادگستری ترکیه و سوئد در مورد افراد مرتبط با سازمان های تروریستی به تبادل اطلاعات مشغول هستند.

وزیر خارجه سوئد، که کشورش برای پیوستن به ناتو با مخالفت ترکیه روبروست، در ادامه گفت که اقدامات ملموسی در مورد استراداد تروریست های وابسته به گروه های کرد مخالف دولت آنکارا و توافقات امضا شده با ترکیه صورت گرفته است.

این مقام دولت سوئد تاکید کرد: ما به تعهدات خود احترام می گذاریم و نگرانی ترکیه در مورد خطر بزرگ گروه پ ک ک درک می کنیم.

در حالیکه وزیر خارجه سوئد نسبت به پیشبر توافقات با ترکیه که مانع اصلی بر سر پیوستن این کشور به ناتو است، ابراز امیدواری کرد با این حال همتای ترک وی معتقد است که پیشرفت محسوسی در این زمینه صورت نگرفته است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این باره اعلام کرد که هیچ تحول محسوسی در مورد استرداد جنایتکاران وابسته به گروه های تروریس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه سوئد: نگرانی ترکیه درباره «پ ک ک » را درک می کنیم

وزیر خارجه سوئد: نگرانی ترکیه درباره «پ ک ک » را درک می کنیم