مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 13:352022-12-22اقتصادي

کاهش 24 درصدی مرگ و میرها در اردبیل


مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار مرگ و میرها و فوتی ها در استان اردبیل 24 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام رسولی ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه یک صد و چهارمین سالروز صدور اولین شناسنامه ایرانی و تشکیل ثبت احوال در ایران اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 11 هزار و 848 مورد ولادت به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال قبل این تعداد 12 هزار و 538 نفر بوده است.

وی به کاهش 5.

5 درصدی آمار ولادت در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بیشترین کاهش ولادت را در کوثر و خورش رستم شاهد بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با ابراز نگرانی از کاهش آمار ولادت نسبت به دهه های گذشته تصریح کرد: متأسفانه اکثر خانواده ها در استان اردبیل به تبع کشور، راغب به تک فرزندی و یا بی انگیزه نسبت به تولد فرزند هستند.

رسولی به آمار فوتی ها نیز اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه سال گذشته هفت هزار و 432 مورد فوتی در استان به ثبت رسیده بود که امسال این رقم به پنج هزار و 623 نفر کاهش یافته که یک روند کاهشی 14 درصدی را شاهد هستیم.

وی با ابراز خرسندی از روند کاهشی مرگ و میرها در استان به دلیل فروکش کردن بیماری کرونا ، کاهش تصادفات و یا موارد دیگر خاطرنشان کرد: اردبیل در بین استان های کشور در کاهش فوتی ها جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 24 درصدی مرگ و میرها در اردبیل

کاهش 24 درصدی مرگ و میرها در اردبیل