مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 09:502022-12-22اقتصادي

بازار سیاه نفت رونق گرفت


تحریم ها علیه صادرکنندگان بزرگ نفت، به بازار سیاه نفت خام رونق بخشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحریم ها علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران و اکنون روسیه، باعث رونق گرفتن بازار سیاهی شده که در آن شرکت های کشتیرانی، حمل و معامله گران بدون اهمیت دادن به محدودیت های وضع شده، به فروش نفت تحریمی به کسانی که مایل هستند برای خرید آنها ریسک کنند، ادامه می دهند.

تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه و سقف قیمت برای نفت روسیه که از پنجم دسامبر اجرایی شده است، حمل غیرقانونی نفت به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و گروه هفت که به مکانیزم سقف قیمت ملحق نشده اند، را افزایش خواهد داد.

روسیه با الگوبرداری از تجربه ایران و ونزوئلا، ناوگانی از نفتکش ها را برای صادرات نفت خارج از مکانیزم سقف قیمت، تهیه کرده است تا به صادرات حجم بالایی نفت و فرآورده های نفتی ادامه دهد.

این کشور ممکن است از تاکتیک هایی مانند تغییر مبدا محموله های نفت، غیرفعال کردن فرستنده نفتکش ها و حتی دستکاری موقعیت مکانی نفتکش ها از طریق سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) و پنهان کردن مسیر واقعی حرکت آنها، استفاده کند.

تولیدکنندگان و فروشندگان نفت تحریمی، با استفاده از تاکتیک های پنهانکاری، نفت و فرآورده های نفتی را به دست خریدارانی می رسانند که از دریافت نفت با تخفیف بالا، راضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیاه نفت رونق گرفت

بازار سیاه نفت رونق گرفت