مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 08:502022-12-22پزشكي

اجرای پویش چتر سرخ زندگی در استان کرمان/ نیاز به همه گروه های خونی


مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه اندازی پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی از امروز تا پایان زمستان همزمان با سراسر ایران خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه اندازی پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی از امروز تا پایان زمستان همزمان با سراسر ایران خبر داد.

دکترایرج شکوهی اول دی ماه در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری هایی همچون آنفلوآنزا و سرماخوردگی که منع اهدای خون را دارند، با کاهش ذخایر خون مواجه شدیم لذا پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی برای تمامی اقشار، اصناف، ادارات، دانشجویان، بانوان و جوانان جامعه جهت رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: خون و فرآورده های خونی تولیدشده برای مصدومین حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و .

استفاده می شود.

شکوهی بیان کرد: حداقل سن برای اهدای خون 18 سال و حداکثر 65 سال و برای اهداکنندگان مستمر 70 سال است و آقایان سالی چهار بار و بانوان سالی سه بار می تواند اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه تصریح کرد: وقتی یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقداری از خون خود را اهدا می کند، این خون پس از انجام آزمایش های غربالگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پویش چتر سرخ زندگی در استان کرمان/ نیاز به همه گروه های خونی

اجرای پویش چتر سرخ زندگی در استان کرمان/ نیاز به همه گروه های خونی