مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 15:582022-12-21اجتماعي

برگزاری پویش برف و انار/ سنت ایرانی و باستانی «یلدا» به جامعه جهانی معرفی می شود


این پویش می تواند آیین باستانی یلدا را در سطح جامعه جهانی معرفی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  برف و انار پویشی با محوریت موضوعی یلدایی است که فعالیت خود را از بیست و نهم آذر آغاز کرده و در حال برگزاری است؛ حامد خاکی مدیر روابط عمومی مؤسسه تبیان و دبیر این پویش اظهار کرد: ما ایرانیان از دیرباز شب یلدا را به عنوان یکی از مهم ترین و زیباترین شب های ایران باستان می شناسیم و آنچه زیبایی این رسم دیرینه را دوچندان کرده، رسم و رسوم مرتبط با آن اعم از شب نشینی مردم در اقصی نقاط کشور بوده که در هر شهر یا استانی با رسم و رسوم خاصی همراه است.

به همین علت است که تا به امروز نه تنها چیزی از ارزش های آن کم نشده بلکه جایگاه بسیار ویژه ای نیز در نزد ایرانیان به آن بخشیده است.

وی ادامه داد: پس از تشکیل اتاق فکر به این نتیجه رسیدیم که برگزاری این پویش با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور ترویج این جشن باستانی ایرانی و فرهنگ ها و رسوم وابسته به آن با محوریت تولید محتوا نه تنها می تواند محبوبیت این جشن را بیشتر کند بلکه می تواند آن را در سطح جامعه جهانی نیز معرفی کند.

خاکی اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این پویش استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جهت ترویج فرهنگ و معرفی این جشن باستانی ایرانی یعنی شب یلدا بوده و محوریت اصلی بر رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری پویش برف و انار/ سنت ایرانی و باستانی «یلدا» به جامعه جهانی معرفی می شود

برگزاری پویش برف و انار/ سنت ایرانی و باستانی «یلدا» به جامعه جهانی معرفی می شود